Over de Muur - Reisverslag uit Beijing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu Over de Muur - Reisverslag uit Beijing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu

Over de Muur

Door: paulweggeman

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 Januari 2011 | China, Beijing

Hallo vrienden,

vandaag zijn we met 5 families naar de Chinese Muur geweest. Het was in Beijing 's ochtends best wel fris, maar gelukkig scheen het zonnetje.
Grace onze gids had weer een fantastisch verhaal onderweg, waarin niet echt een rode draad liep, conclusie was wel dat de muur vanaf de maan te zien was, net zo als een dam in Nederland (welke dam dat is is ons een raadsel gebleven).
We zijn naar het Mutianyu stuk geweest, dit is ongeveer 70 km vanaf Beijing in het Huairou district (voor degene die even Googled).
Het was de eerste keer dat ik op deze lokatie ben geweest, met een kabelbaan wordt je de laatste paar honderd meter naar de top van de berg gebracht.
Wat je dan daar aantreft is werkelijk adembenemend, het was vandaag opmerkelijk helder weer en stralend blauw hier.
Het was ook erg rustig, slechts een handjevol toeristen, waardoor de muur ook duidelijk vanaf de aarde te zien was, ik heb dat wel eens anders meegemaakt.
We hebben een aardig stuk van de muur beklommen, dat zal ik morgenvroeg wel merken als ik opsta.
Er waren hier ook wel rechte stukken bij, maar het leeuwendeel volgt toch te glooing van de bergkam.
Op de terugweg naar beneden wordt je belaagd door de souvenierverkopers, maar heb wel wat leuke dingetjes voor de kids gekocht, kwam hierdoor wel als laatste bij de bus.
Verder hebben we in de buurt nog een heerlijke Chinese lunch van onze gids aangeboden gekregen, de lokale maaltijden zijn deze reis van een betere kwaliteit dan ik eerder heb gegeten in China (zelfs mijn darmflora houd zich rustig).
Wu Ming en ik hebben vanavond voor de afwisseling maar eens decadent bij de Mac gegeten.
Daarna nog even geSkyped met de dames in Nederland, hoorde van Mei-Yi dat mijn reisjournaal in de klas wordt gevolgd. Wat ik dan wel erg leuk vind, en het is ook niet niets om je vader 3 weken te moeten missen.
Woensdag zal het zover zijn en komen we terug naar huis.
Ik heb vandaag maar wat meer foto's bijgevoegd, omdat ik er erorm veel heb gemaakt.
Groetjes de mannen Weggeman

  • 14 Januari 2011 - 15:37

    De Cupidootjes:

    Prachtige foto's heb je gemaakt van je kleine prachtvent. Wat een mooi weer om de muur te beklimmen. Heb je je tijgerbalsum meegenomen in de koffer? Hopelijk willen de beentjes morgen nog!
    Groet, Bas Colette Zhi en Kai

  • 14 Januari 2011 - 16:24

    Jeannet Weggeman:

    Hallo schatten!
    Paul wat ben jij een gemeen mannetje! Tegen mij zeggen dat je niet in de kabelbaan was gegaan, (omdat je wist dat ik dit doodeng vind!). Wel een adembenemend uitzicht, heel anders ook dan wij de vorige keren hebben gezien met de meiden, maar ja toen was het ook zo'n 32.gr en waren we er in augustus! Wat staat ons manneke er toch steeds leuk op, hij poseerd echt voor de foto, en zet dan een 'Big Smile' op, ha, ha!
    Colette, ik heb dus GEEN tijgerbalsem in Paul's koffer gedaan, maar ja hij is in China dus daar is vast wel iets tegen de spierpijn te halen, hahaha! Paul, ik hoop dat Wu Ming weer net zo vroeg inslaapt als gisteren. We zien en horen jullie morgen weer! Dikke kus voor Wu Ming & papa natuurlijk ook van ons allemaal!
    Liefs, Jeannet, Sue-Lin en Mei-Yi

  • 14 Januari 2011 - 16:37

    Debby:

    Jeee, het is echt rustig op de muur! Toen wij er waren zag het er zwart van de mensen (voornamelijk chinezen ;-) Terwijl ons dus ook was verteld dat het het rustigste stukje muur was. Nou, wij vonden van niet.
    Welterusten! Nog een paar nachtjes....

  • 14 Januari 2011 - 18:00

    Betina:

    zo wat is dit toch prachtig!!!! Hier wordt je wel even stil van, wat een prachtig uitzicht, dit is intens genieten!!!! Dat jij dat durfde in de kabelbaan, ik vond het dood eng in Rio de Janeiro (Copacabana). En Wu Ming die echt poseerd, lachen zeg!! En super leuk dat je in de klas van Mei-Yi gevolgd wordt, ik zou dit straks ook wel missen, altijd leuk als ik mijn mailbox opent.....ja nog een paar dagen en dan eindelijk naar huis, heerlijk vooruitzicht voor jullie allemaal!!

    Liefs van Betina&co

  • 14 Januari 2011 - 20:42

    Ellen:

    Hoi Paul en Wu Ming!
    Wat hebben jullie er prachtig weer bij, lekker rustig kunnen genieten van het geweldige uitzicht!
    Wat staat Wu Ming er weer parmantig op:) Hij is ook zo vrolijk en we vonden het hartstikke leuk om hem even in het 'echt' te kunnen bewonderen, Skypen is echt een geweldige uitvinding, en het tijdsverschil tussen China en Canada maakt het ook makkelijk om te communiceren:)
    Nog even genieten met jullie tweetjes en dan op naar de dames!
    Nog heel veel plezier gewenst, dikke knuffel voor Wu Ming:)
    Groetjes van Mae-Lin, Richard en Ellen

  • 15 Januari 2011 - 16:17

    Li Yuan Wolf:

    Hey echt supersgattig

  • 15 Januari 2011 - 17:39

    Jeannet Weggeman:

    Hallo allemaal, zoals jullie al hebben vernomen zijn er vandaag geen verslag en foto's geplaatst. Paul heeft vanavond n.l. zijn fotocamera in het restaurant laten liggen!!! Vreselijk want alle foto's staan erop, de eerste foto's van de overdracht, alles kwijt!! Paul had de portier gevraagd, maar deze wist niet waar de gevonden voorwerpen worden neergelegd. Dus morgenochtend gaat hij meteen terug naar het restaurant, en dan maar hopen dat ze hem hebben bewaard en niet meegenomen! Hij was wel de laatste die avond in dat gedeelte van het Restaurant, maar ja dat zegt niet zo veel. Ben helemaal van slag, al die mooie kiekjes weg........ nou mensen, duimen allemaal! groetjes, Jeannet

  • 16 Januari 2011 - 08:32

    Betina:

    gelukkig is het weer terecht!!!! En Paul nu er goed om denken he!! En heb je wel een back up gemaakt op je laptop??

    Liefs Betina

  • 16 Januari 2011 - 10:22

    Colette Cupido:

    Zo te lezen in de reakties is de camara weer terecht. Heel fijn!! Je moet er toch niet aan denken alles kwijt te zijn? Even uploaden op je computer voor de zekerheid dan heb je altijd wat achter de hand ivm vermissing.
    We kijken weer uit naar je verslag en natuurlijk naar de fotos.
    Groet, Colette

  • 16 Januari 2011 - 12:52

    Rita:

    Hoi Paul,
    Met plezier lees ik mee op je (jullie) blog. Wat een prachtige foto's heb je er steeds bij. Al met al prachtig geïllustreerde verhalen. Af en toe herkenbaar, dan lees ik met heimwee in mijn hart. Gelukkig is je camera terecht vertelde Jeannet. Je kan dus prachtige foto's blijven maken en vooral doorgaan met schrijven!
    Groetjes Rita (van de SN-lijst)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Beste vrienden, zoals jullie weten hebben we sinds kort een zoon erbij uit China. Zaterdag 1 januari vertrek ik om 21.30 u. richting Beijing China, om onze zoon te halen. Aangezien ik deze keer alleen reis, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in China, en zou het leuk vinden om wat aanspraak te krijgen van jullie.

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1402
Totaal aantal bezoekers 144705

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 19 Januari 2011

Mijn reis naar Wu Ming

Landen bezocht: