Bezoek aan het Olympisch Stadion - Reisverslag uit Beijing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu Bezoek aan het Olympisch Stadion - Reisverslag uit Beijing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu

Bezoek aan het Olympisch Stadion

Door: paulweggeman

Blijf op de hoogte en volg Paul

13 Januari 2011 | China, Beijing

Hallo iedereen,

we hebben vandaag een bezoek gebracht aan het Olypisch stadion (the bird's nest).
Het was nagenoeg windstil, en er stond en waterig zonnetje, vandaar een wat vletse kleur op de foto's, appart licht.
Het staion leek in mijn optiek groot maar binnengekomen, viel de omvang mij eerlijk gezegt wat tegen, het was net of ik in de Euroborg van FC.Groningen was.
Daarin tegen maakte de architecteur van het bouwwerk alles weer goed.
De constructie van het gebouw bestaat uit staal, plaatwerk van 8 cm dik, heel indrukwekkend, zeker gezien het feit dat de steunpilaren van de dakconstructie allemaal schuin geplaatst zijn, daar zijn vast wat slapeloze nachten aan vooraf gegeaan om zo iets uit te denken en berekenen.
Wu Ming vond het allemaal prachtig, maar was meer geinteresseerd in de prullaria die bij het stadion werd aangeboden.
Ik heb hem een kek mutsje gekocht, en een serie vliegers voor zijn strandkamer.
Het is een werkelijk schitterend complex zeer ruim opgezet, met mooie details.
Onderweg van het stadion ben ik nog een restaurant tegengekomen, met een wel heel bekende naam, deze moeten we nog even proberen, ik verwacht van een naamgenoot zeker een flinke korting.
Wu Ming ligt al te slapen, dat is heel goed wat morgen gaan we al vroeg op pad voor een bezoek aan de Muur.
Ik heb begrepen dat het morgen wel kouder wordt, dus hier gaan we rekening mee houden.
Voordeel van deze streek is de droge koude winters, dit in tegenstelling van Chongquing waar het 's winters bewolkt en nat is, dar wordt je niet vrolijk van.

ik heb het vandaag wat korter gehouden, omdat ik wat vroeger onder de wol kruip. Morgenvroeg moet ik alle zeilen bijzetten wil ik niet de bus missen .

groetjes Wu Ming en Paul

  • 13 Januari 2011 - 14:32

    Sonja (SN-Lijst):

    Leuk om die foto's te zien.
    1,5 jaar geleden liepen wij daar ook, dan wel in de zomer, maar volgens mij niet minder indruk wekkend.

    Morgen naar de muur.... dat zal voor jou, Paul, ws ook niet de eerste keer zijn.... Veel plezier.

    Groetjes Sonja Kroon (sn-lijst)
    Trotse mama van Ligang

  • 13 Januari 2011 - 15:39

    Truus Kusters:

    hoi Marian
    wat ben je toch een bofkont dit is nog eens avontuur geniet er maar van!
    groeten ook aan Wim

    hier is mijn skype naam
    maud 421
    Groetjes Truus

  • 13 Januari 2011 - 18:47

    Colette Cupido:

    Super leuke foto van jullie samen in het stadion. Bijzonder om daar geweest te zijn he. Al vond ik het zelf in 2008 mooier zo direkt na de Olympische spelen. Toen leefde het nog heel erg en kon je ook nog het veld op. Zo'n prachtig pand en als ergens veel geld in is omgegaan. Onverstelbaar dat het er nu maar een beetje staat te staan en volgens mij de enige activiteit bezichtigingen zijn.
    Geniet morgen op de muur. Koud is niet erg, als er maar een goed zonnetje staat. Lekker helder weer. Goed voor de foto''s. En Paul, wordt je dan nu voor de derde keer de held van de muur?
    Jeannet voor jou en de meiden wordt het nu echt aftellen he. Heerlijk toch dat het eind in zicht is. Ik vind het knap van je hoor. Drie weken zonder de mannen. Wat zul je blij zijn als eindelijk de dag van omhelzing is aangebroken! Heel heel misschien kom ik nog even om het hoekje kijken. Woon zo dichtbij.
    Liefs, Colette

  • 13 Januari 2011 - 22:54

    Cor:

    Hallo Paul,

    Heb alle dagen gelezen en de foto's bekeken, geweldig hoor dat we dit op deze manier kunnen volgen!
    Geniet van de tijd van mannen onder elkaar want ik denk dat het straks snel afgelopen is!
    Goeie terugreis en we zien elkaar (te) snel weer!

    Gr Cor

  • 14 Januari 2011 - 13:22

    Tineke Ter Meer:

    Hey Paul en knappe zoon wat hartstikke leuk om jullie zo te volgen en foto's te zien. Groetjes en een hele fijne thuiskomst Tineke.

  • 14 Januari 2011 - 17:51

    Betina:

    zo gaaf om te zien hoor! En knap gebouwd, ik hou best wel van een beetje apartte look. Jammer dat het binnen wat tegen viel, maar toch leuk dat je daar geweest bent. En mooie foto's weer, dat vind ik leuk om steeds te zien, zo heb ik er echt een beeld bij!

    liefs Betina&co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Beste vrienden, zoals jullie weten hebben we sinds kort een zoon erbij uit China. Zaterdag 1 januari vertrek ik om 21.30 u. richting Beijing China, om onze zoon te halen. Aangezien ik deze keer alleen reis, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in China, en zou het leuk vinden om wat aanspraak te krijgen van jullie.

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 144705

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 19 Januari 2011

Mijn reis naar Wu Ming

Landen bezocht: