Back in memorylane - Reisverslag uit Beijing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu Back in memorylane - Reisverslag uit Beijing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu

Back in memorylane

Door: paulweggeman

Blijf op de hoogte en volg Paul

12 Januari 2011 | China, Beijing

Hallo,

het was vandaag schitterend weer, mooi zonnetje bij een temperatuur van 0 graden en bijna geen wind.
De ideale omstandigheden om erop uit te trekken.
Ik wilde vandaag de Silkmarket bezoeken, deze kende ik nog van de vorige keren.
De taxichauffeur die mij erheen bracht wist precies welke ik bedoelde.
Bij aankomst herkende ik het niet 1,2,3, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik in een zijstraat stond.
Uitgestap was ik nog niet echt overtuigd, maar de vriendelijk knikkende man zei (in het vloeiend Mandarijn of een ander dialect), dat het hier echt was, en benadrukte dit door op de plattegrond met zijn vinger de plaats aan te wijzen.
Ik keek om mij heen maar herkende toch niets van de zijdemarkt zoals ik die kende.
Na wat rondvragen bleek ik slechts een 8 kilometer er naast te zitten, toch niet slecht voor een chauffeur die het achteraf ook niet wist.
Genietend van de wandeling die voor me lag, en het feit dat ik lichte rugwind had kon me niets meer van mijn einddoel tegenhouden.
bij het Jianguo hotel aangekomen was er niets veranderd, dezelfde kleur en de vertrouwde balconnetjes.
Dit was toch het hotel waar ons ouderschap is begonnen, Sue-Lin hebben we hier de eerste twee weken mogen verzorgen.
Een werkelijk schitterende tijd, die toch veel heerlijke herinneringen naar boven brengt.
De foto's van het hotel zullen voor Jeannet dezelfde uitwerking hebben.
Maar wachts eens even, wandeling, Jianguo hotelmaar waar is de zijdemarkt nu??
Ik weer een stukje teruglopen, nada niets, weg?
Het zou toch niet potver...ook gesloopt zijn.
Teruglopend ben ik wel langs de lekker opdringerige straatventers gekomen met hun DVD's die het thuis niet doen, maar geen markt gezien, wel een lelijk warenhuis/loods achtig iets.
Blijkt dat nou niet het gezellige marktje te hebben vervangen?
Binnen is het wel wat onwennig maar het spelelement is als vanouds bekend.
Toch wat leuke zaken gescoort, en op naar het hotel.
Buitengekomen snel een taxi pakken van Wu Ming begint ook wat te protesteren en wil weg.
Ik weet niet precies wat het was, misschien mijn deo of mijn coupe of het feit dat ik niet blond ben en op naaldhakken loop, maar ik heb meer als een uur op een taxi gewacht.
Zeker 40 taxichauffeurs aangesproken, maar niemand dit het Comfort Suite Hotel kende of wist waar "near the Olypic stadium" lag.
Ik krijg de indruk dat de taxichauffeurs een hekel hebben aan westerlingen met buggy's.
Hetzelfde gebeurde een paar dagen geleden toen ik met Andy en Wendy op pad was.
Gelukkig heb ik uiteindelijk een taxichauffeur getroffen die mij accepteerde zoals ik ben, moe en met buggy.
De schat gaf een huilende Wu nog 2, wat ik dacht snoepstokjes, maar wat bleek gerolde vleesstokjes, die ze met smaak aannam en op at.
Deze avond lekker gegeten in het restaurant die overigens lekker gevuld was met...jawel Andy en Wendy en natuurlijk Kai.
Ik geloof dat de kok na ons vertrek ook maar naar huis is gegaan.
Geniet van de foto's en tot morgen.

Groetjes en een knuffel Wu Ming en Paul



  • 12 Januari 2011 - 15:18

    Sabrina Wassens:

    Hallo Paul

    Tja die taxi's die weten wat. Wij hebben toen maar een nieuwe strategie bedacht. Eerst buggy achterin dan instappen en dan pas het kaartje van het hotel laten zien. Knap als ze je dan weer uit de taxi krijgen. Wat heeft Wu Ming een heerlijk koppie. Lekker ondeugend ziet hij er uit als hij aan het skypen is.

    Groetjes Sabrina (sn lijst)
    mama van Shi-Yan en Q nog in China

  • 12 Januari 2011 - 16:58

    Jeannet Weggeman:

    Hoi Mannen van me, wat en mooie foto's heb je weer geplaatst Paul!
    En ja werd wel een beetje emotioneel bij het zien van het Jianguo Hotel, zie me nog zo bij dat perkje rondlopen met Sue-Lin in de buggy., wat gaat de tijd toch snel.
    En Wu Ming wat was jij vandaag weer vrolijk toen je mama en je zusjes hoorde met het Skypen! We merken onderhand wel dat je het leven in het Hotel een beetje beu bent, maar nog even volhouden knul, over 7 dagen ga je met papa in het vliegtuig richting Nederland, waar je mama en je zusjes je zullen opwachten op Schiphol, en we je eindelijk in onze armen kunnen sluiten. slaap lekker en tot morgen Weggeman mannen!
    Liefs, Mama, Sue-Lin & Mei-Yi

  • 12 Januari 2011 - 17:35

    Betina:

    mooie foto's heb je weer geplaatst Paul, een mooie stad, daar vermaak je je zeker wel, veel te zien daar!! Leuk dat je ook herrineringen kon ophalen tijdens jullie wandeling, altijd leuk om terug te zien!! En wat flauw van die taxi chauffeurs zeg, een wachten is toch flink balen voordat iemand je wel weer terug wil brengen naar het hotel.....
    Dus het shoppen is toch gelukt....
    En Wu Ming wat ben je toch een leuk ventje om te zien, echt een heerlijk ondeugend ventje! Papa en mama zullen het gezellig druk met je krijgen!!!
    Nou Paul nog 1 weekje volhouden daar en dan mogen jullie eindelijk naar huis!!!

    Liefs van Betina, Gosse, Laura, Emma en Anna

  • 12 Januari 2011 - 19:38

    De Cupidootjes:

    Leuk verhaal weer en mooie foto's. Ook voor ons een bekend hotel van nog niet heel lang geleden; 2008.
    En Paul, misschien toch morgen je haar blond verven om uit te proberen of ze je dan wel meenemen? Heel gezeur om een taxi te krijgen daar. Daar weten wij ook alles van. Al had ik er toen nog niet aan gedacht mijn bruine coup te vervangen voor een blonde. Fijne dag morgen weer. Hopelijk weer net zo'n temperatuurtje als vandaag. Er lekker op uit trekken. Het Beihai park is ook leuk om heerlijk in rond te wandelen. En wat dacht je van het sea-aquarium in de dierentuin. Let dan wel even op de tijden van de dolfijnenshow. Zo blond als wij waren kwamen we er te laat achter dat er net een dolfijnenshow aan de gang was.
    Groet, Colette

  • 12 Januari 2011 - 20:37

    Colette Cupido:

    O ja, vergeet ik nog even. Als je een taxi neemt naar het Comfort Suites Hotel en je zegt dat je naar het Marco Polo hotel wilt, dan weten ze vaak wel waar ze naartoe moeten rijden. Het Comfort kent inderdaad niet elke chauffeur maar Marco Polo wel. Succes met de taxiritten. Blijft altijd een uitdaging er 1 te pakken te krijgen.
    Groet, Colette

  • 12 Januari 2011 - 22:20

    Jeannet Weggeman:

    Hoi Colette, tja was ik nu maar meegegaan, ik ben tenslotte blond, hahahaha! Nee hoor, alle gekheid op een stokje: zelfs toen ik mee was op onze vorige 2 reizen namen ze ons ook niet mee. Rijen taxi's stonden achter elkaar geparkeerd, maar niemand wilde ons meenemen, blijft toch vreemd. Geef van mij en de meiden nog even Kai en Zhi dikke knuffels! Liefs, Jeannet, Sue-Lin & Mei-Yi

  • 13 Januari 2011 - 00:54

    Thomas En Ellen:

    Hi Paul en Wu Ming, we hoorden vandaag pas op het werk, dat je te volgen was je gehele reis. Dus vannacht maar even achter de pc gedoken om je verslag en de foto's te bekijken. Wat een heerlijk kereltje en wat onzettend leuk dat je op deze manier te volgen bent. Kun je zoiets ook voor het werk instellen??. Heel veel succes nog de komende dagen en geniet van elkaar. Groetjes Thomas en Ellen

  • 13 Januari 2011 - 13:53

    WAQX:

    Leuk om je verslag een beetje te volgen. Tis allemaal heel herkenbaar ! Lekker en gezellig gegeten vanavond in het onderstussen welbekende Roast Duck. Morgen de Muur; ik ben benieuwd. Heb je die de vorige keren ook bezocht?
    Tot morgen!
    Wim Annick Quinty en Xu Ziming

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Beste vrienden, zoals jullie weten hebben we sinds kort een zoon erbij uit China. Zaterdag 1 januari vertrek ik om 21.30 u. richting Beijing China, om onze zoon te halen. Aangezien ik deze keer alleen reis, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in China, en zou het leuk vinden om wat aanspraak te krijgen van jullie.

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 144755

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 19 Januari 2011

Mijn reis naar Wu Ming

Landen bezocht: