Overdracht Wu Ming - Reisverslag uit Chongqing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu Overdracht Wu Ming - Reisverslag uit Chongqing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu

Overdracht Wu Ming

Door: paulweggeman

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 Januari 2011 | China, Chongqing

Vrienden,

vandaag was het eindelijk zover, na een goede nacht slapen (de eerste in 2 weken).
Ben ik met Michael vanochtend het geld gaan storten bij een bank, aansluitend gingen we naar het kantoor van zijn organisatie, die valt onder het CCAA.
Bij binnenkomst liep er een dame, met wat ik dacht een klein meisje.
Michael was met haar in gesprek, en ik was ondertussen was in mijn rugzak aan het zoeken toen Michael aan mij vroeg om Wu Ming eens op te pakken???
Wu Ming.....waar dan, vroeg ik.
Voor je neus Paulus (zo noemt Michael mij) dat is een meisje Michael was mijn antwoord.
Voor mij stond een kind in een ROZE pakje met bloemetjes......
Uitleg verklaard dat het naar Chinees gebruik niet uitmaakt dat ook Chinese jongens roze kleding met bloemetjes dragen.
Stomverbaasd, en ja nu weer herkende ik mijn eigen kind niet....
Laat het de spanning geweest zijn of mijn gebrek gezichten te herkennen, maar vanochtend 10.00 u.heb ik Wu Ming gekregen.
Nu herken ik alle details, maar vanochtend, waarschijnlijk kwam het door zijn outfit.
Snel met Michael de eerste documenten doorgenomen en ondertekend, daarna heeft hij ons keurig bij het Hotel Harbor Plaza afgezet.
Snel met de dames in Nederland geskyped, die helemaal uit hun dak gingen, Wu Ming krijgt het nog zwaar als hij straks thuis komt......
s'Middags werd ik weer opgehaald om de laatste documenten te behandelen.
In de tussentijd heb ik Wu Ming even lekker gewassen en in een passende stoere jongens outfit gestoken.
aansluitend hebben de heren lekker geluncht in het restaurant, en honger dat meneer had.
Half twee was Michael weer terug om ons op te halen.
Erg leuk was het dat ze en korte ceremonie hadden georganiseerd voor de overdracht met de nodige vlaggetjes en vingerafdrukken.
Leuk detail was dat er een groep Amerikanen aanwezig was met een ex Nederlander, die sinds 1989 in de VS woonde.
Vanavond nog even met Wu Ming Chongqing in geweest en gegeten bij een hoe kan het anders een Chineesrestaurant, niet duur en erg lekker.
Nu ligt de schat lekker te slapen, hij heeft de hele dag zitten donderen en me zitten uitdagen, zeker voor onbekenden een prima start voor een lange relatie.

Groetjes Wu Ming en Paul

• 04 Januari 2011 - 13:56

Debby:

GEFELICITEEERD!!! Ik moest erg lachen om het roze jasjes verhaal! O,o,o, en wat spelen die zenuwen een grote rol! Grappig detail: onze dochter leek wel een jongentje in de kleren die ze aanhad ;-) Onze oudste had haar al herkend. Ik dus niet....
    Paul, geniet van jullie mooie mannetje en slaap lekker (als dat lukt).

Groetjes, Debby

ps: volgens mij heb jij dezelfde gids als wij 6 jaar geleden. Als ik mij herinner heeft hij een zoon.

• 04 Januari 2011 - 14:39

Claudia:

Gefeliciteerd hoor met jullie kanjer. En wel appart hoor jongentjes in het roze hahaha

Groetjes Claudia

• 04 Januari 2011 - 15:09

Diane Roelofs:

Gefeliciteerd met jullie prachtige ventje!! Wat ziet hij er stoer uit en wat heeft hij een wijze blik in zijn oogjes. Het moet heel moeilijk zijn voor je Jeannet om hem niet te kunnen knuffelen - zo ook voor jullie meiden. Leve skype. Paul geniet nog even in Chongqing en petje af voor je dat je deze reis in je uppie maakt!!

Groetjes,
    Diane Roelofs, mama van Meike en Milan (sn lijst)

• 04 Januari 2011 - 15:36

De Cupidootjes:

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtzoon! Leuk verhaal heb je geschreven Paul. Ja, ja ook jongetjes dragen roze (zij het dan niet met bloemetjes) daar weten wij ook alles van. Wij kregen een leuke voorstelfoto in roze kleertjes. Zhi dacht toch echt dat hij een zusje kreeg. Fijn dat het zo goed gaat tussen jullie twee, zo ik hoorde van Jeannet. De gel kon nog niet in zijn haar maar ik hoorde dat daar nu een ander mee aan de haal gaat (wie o wie???). Geniet van je prachtzoon maar dat gaat vast helemaal goed komen.
    Groet, Bas Colette Zhi en Kai Cupido

• 04 Januari 2011 - 15:38

Sonja (SN-Lijst):

Roze....???!!! Daar zou ik ws mijn man nog niet in herkennen hahaha.
    Geniet van jullie mooie vent.
    Lekker stoer mannetje hoor.

De dames zullen zeker wel uit hun dak zijn gegaan...zo'n mooie man in huis, wie wil dat nou niet...

Groetjes Sonja
    trotse mama van Ligang
    (SN-lijst)

• 04 Januari 2011 - 15:38

Sonja (SN-Lijst):

Roze....???!!! Daar zou ik ws mijn man nog niet in herkennen hahaha.
    Geniet van jullie mooie vent.
    Lekker stoer mannetje hoor.

Groetjes Sonja
    trotse mama van Ligang
    (SN-lijst)

• 04 Januari 2011 - 15:41

Cees Van Dijen:

Hallo Paul, ik kan mij je verwondering helemaal voorstellen. Heel veel plezier nog met jullie vent.

Groet, Cees.

• 04 Januari 2011 - 15:45

Jolanda:

Van harte met jullie zoon, wat een heerlijke foto's. Het zal vast moeilijk zijn voor het thuisfront hem alleen op skype te kunnen zien.
    Geniet van deze speciale tijd in China.
    Groetjes,
    Jolanda, mama van Bing en Menglan.
    (SN-lijst).

• 04 Januari 2011 - 16:02

Agnes:

VAN HARTE GEFELICITEERD !!!
    Met jullie mooie mannetje. Allemaal genieten van jullie ventje, al is het voor de dames nog even op afstand.

Maar geniet vooral van elkaar en veel geluk!

Groetjes, Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan (www.agarto.web-log.nl)

• 04 Januari 2011 - 16:19

Tineke:

hallo paul,

Fijn om jullie zoon te kunnen zien.
    Geniet er van en maak hem vast al een stoer ventje.
    Albert enTineke

• 04 Januari 2011 - 16:34

Nathalie :

Ja daar is hij dan jullie prachtventje Wu Ming. Hij ziet er superlief uit. Van harte gefeliciteerd met jullie manneke. Wat een rijkdom he, om nogmaals ouders te mogen worden van een kindje uit China. Ik kan me voorstellen dat Paul na al die meiden in huis nu heel graag een kindje in jongensgarderobe ziet. Geniet van deze bijzondere tijd met elkaar. Zo te lezen gaat het gewoon hartstikke goed, fijn hoor. We blijven jullie op de voet volgen.
    Groet, Nathalie; trotse mama van twee pracht Chongqing meiden en een prachtzoon uit Jiangsu.

• 04 Januari 2011 - 17:15

Rob En Anke Wubs:

Van harte gefeliciteerd met jullie pracht zoon en jullie broertje.
    Hahahah roze met bloemetjes het staat hem prachtig en wat een ontdeugende oogjes maak jullie borst maar nat.........
    Nog een hele goede tijd in China,geniet van het land van jullie prachtige kinderen en voor straks een goede en veilige terug reis terug en mooie ontmoeting met de rest van het gezin.

Groetjes,Rob en Anke trotse papa en mama van Mindel(China) en Meike(Nederland).

• 04 Januari 2011 - 17:50

Machteld:

Gefeliciteerd met jullie prachtige roze zoon! Wat een mooi snuitje:)
    Geniet ervan en in Ned ook sterkte voor de dames met het nog niet kunnen knuffelen etc.

groetjes
    machteld (SN-lijst)

• 04 Januari 2011 - 18:10

Betina:

gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!!!
    Had het vanmorgen al van Jeannet gehoord dat hij roze kleren aan had bij de overdracht, geen wonder dat je hem niet herkende Paul!
    Wat een mooie foto's, zo kunnen we mooi mee genieten en hebben we eindelijk een goed beeld van Wu Ming en zijn korte haartjes staan hem idd niet verkeerd!
    Nou Paul geniet lekker van je zoon en we spreken elkaar snel!

Liefs van Betina, Gosse, Laura, Emma en Anna

• 04 Januari 2011 - 18:26

Sabrina:

Gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een heerlijk ventje om te zien. Echt een kanjer. Hier trouwens ook bij de oudste en jongste zoon(die nog in China is) een voorstel foto met mooie roze kleertjes aan.

Groetjes Sabrina (sn lijst)
    Mama van Shi-Yan en Q

• 04 Januari 2011 - 18:50

Katinka:

Gefeliciteerd, met jullie stoere ventje,
    echt super die foto"s van Wu- Ming en van jullie samen.
    M'n petje af voor jou om dit in je eentje te doen,

we blijven je volgen op deze reis.
    Geniet van deze periode samen met je zoon,

groetjes Jan gert Katinka Marieke

• 04 Januari 2011 - 19:10

Astrid Bakker:

Wat geweldig om te zien, ook van zo'n afstand brengt het toch weer gevoelens terug van onze eigen reis. Van harte gefeliciteerd, want nu is het toch wel helemaal echt als je zo'n kereltje in je armen hebt, kunt ruiken en voelen. Heel veel geluk met elkaar

• 04 Januari 2011 - 19:12

Dick En Hinke:

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!!! Groot gelijk, een stoere vent hoort in stoere kleren.... ;)
    Lekker genieten van elkaar en van het elkaar leren kennen.

Heel veel groeten van ons.

Dick, Hinke, Senna en Stijn
    www.brusjevoorsenna.waarbenjij.nu

• 04 Januari 2011 - 19:23

Paul Weggeman:

Paul
    Gefeliciteeeeeerd!
    Wat een prachtig mannetje ik hoorde van Jeannet dat alles goed gaat. Geweldig. We zullen je blijven volgen.
    Geniet ervan, tot in Zuidhorn,
    Groetjes Sandra,Marco Robin en Maura.

• 04 Januari 2011 - 19:37

Maarten,Sil,Mila,Kay:

Hoi
    Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje.
    Wat een mooi manneke is hij.
    We hadden al gelezen op de mailinglijst via het thuisfront dat het zo goed ging met jullie.
    Heel veel geluk voor nu en straks als jullie met z'n vijfjes samen zijn in nederland.

Groetjes Maarten,Silvia,Mila en Kay Hendriks(SNA-lijst)

• 04 Januari 2011 - 19:43

Patricia Van Montfor:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje.
    Wat een schatje om te zien en wat zal hij verwent gaan worden door zijn grote zussen!
    Geniet van elkaar en voor dat het thuisfront het weet zijn jullie weer in Nederland om hem live te bewonderen en te knuffelen.
    Groetjes Patricia
    mama van Rik Renzo en Yali

• 04 Januari 2011 - 21:51

Inka:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Ik moest even lachen toen ik
    het verhaal van de roze kleding las.
    Fantastisch!! Waarschijnlijk was mij het zelfde overkomen.
    Geniet van elkaar en van het mooie China en daarna weer lekker naar huis naar de dames.

Groet Inka ( SN lijst)
    trotse moeder van Sheng en Yulin

• 05 Januari 2011 - 09:04

Irene (SN-lijst):

Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon. Geniet van jullie tijd daar samen en straks thuis met z'n vijven.

De herinneringen komen meteen weer boven als we het adoptiekantoor in Chongqing zien, waar wij afgelopen augustus onze zoon kregen. Leuk, hoor!

Groetjes van Irene
    (mama van een dochter uit Taiwan en een zoon uit Chongqong, China)

• 05 Januari 2011 - 09:05

Sonja:

Gefeliciteerd met jullie prachtige knul!

De ceremonie vond ik zelf ontroerend. Ons ventje was trouwens ook zo lekker warm aangekleed, in een vrij schattige outfit...

Groetjes, Sonja
    mama van Jiangxi-beauty en Chongqing-kanjer

• 05 Januari 2011 - 09:05

Karin Hübbers:

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon! Wat een mooie foto's. Geniet van jullie tijd samen in China.

Hartelijke groeten, Karin
    www.wereldgezin.blogspot.com

• 05 Januari 2011 - 09:52

Bineke Priet:

Vanuit de Nieuwstraat in Zuidhorn Van harte gefeliciteerd.
    Wat een leuke fotos.
    Veel plezier, geniet van Wu Ming.
    groetjes van de Prietjes.

• 05 Januari 2011 - 12:05

Bijlholt:

Gefeliciteerd met jullie zoon !!!
    'k Kan me voorstellen dat je hem niet meteen herkende met die roze kleren aan. Hij lijkt toch heel anders in die stoere kleren. Wat een mooi kereltje !

Groeten,
    Robert, Anita, Rianne en Marije Bijlholt

• 05 Januari 2011 - 13:28

Marielle Bouman:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Veel geluk!

Groetjes, Marielle
    (SN-lijst; mama van Meng-Bai)

• 05 Januari 2011 - 15:52

Claudia Huisman:

Gefeliciteerd Paul, wat is hij leuk! Daar zul je nog heel wat mee te stellen krijgen. Geniet lekker van jullie vader-zoon-weken en daarna van jullie voltallige gezin!
    groeten, Claudia (SN lijst), mama van Nina & Yuri

• 05 Januari 2011 - 18:03

De Koninkjes:

He Paul en Wu Ming,
    ontzettend gefeliciteerd met dat prachtige mannetje, hij lijkt zelfs op zijn zussen!!! Geniet van de reis en het samenzijn en tot gauw in Nederland. Groetjes van Jeroen, Esther, Sanne, Bas en Roos

• 05 Januari 2011 - 19:14

Danielle Hilgers:

Gefeliciteerd met jullie zoon!
    Ik lees mee op de rode draad....
    Het is precies 2 jaar geleden dat wij in chongqing onze dochter ophaalde.
    Michael was ook onze gids en alles is super verlopen (haar chinese naam Yang fu bei uit Yun yang, waren met 5 meiden en 1 jongen, misschien weet jij het nog , doe hem maar de groeten!)
    Hele fijne reis nog! en veel geluk!!
    groetjes Danielle Hilgers

• 06 Januari 2011 - 13:31

Anja:

Mooi.... Hartelijk gefeliciteerd!
    Precies 2 jaar geleden stonden ook wij hier, in dat kleine zaaltje. Ze doen het er allemaal zo netjes en officieel en wat een geluk dat jij ook Michael naast je hebt. Een hele fijne gids.
    Geniet van elkaar en van China.
    Groeten van Anja
    trotse mam van Ji-Lin en Yun-Ya
    www.weernaarchina.web-log.nl

• 07 Januari 2011 - 11:13

Gerard En Trijnie:

Gefeliciteerd! Wat een leuk ventje, hij lijkt wel wat op Mei-Yi. Wij zullen hem binnenkort wel op school en in ons buurtje zien rondstappen.

groetjes, Gerard, Trijnie en kinderen Lutterop

• 17 Januari 2011 - 19:14

Ellen:

Van Harte Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon en broertje Wu Ming!
    Wel heel speciaal dat hij uit hetzelfde kindertehuis komt als Mae-Lin, dat Paul in hetzelfde hotel zit en dat hij ook Michael als gids heeft! Voor ons is het al weer 13 jaar geleden, wat vliegt de tijd...
    Heel veel geluk!

Liefs en groetjes,