Wandeling door een oude arbeiderswijk - Reisverslag uit Chongqing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu Wandeling door een oude arbeiderswijk - Reisverslag uit Chongqing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu

Wandeling door een oude arbeiderswijk

Door: paulweggeman

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 Januari 2011 | China, Chongqing

Hallo allemaal,

vandaag hadden Wu Ming en ik een vrije dag, en hebben we lekker uitgeslapen tot 05.30 u.....
Hierover moet ik nog een goed gesprek aanknopen met mijn jongste telg.
Het voordeel was dat we keuze hadden bij het ontbijt.
Het is nu 22.15u. en Wu ming ligt nog wat te spelen in bed, maar hij weet nog niet dat we morgen ochtend om half tien door Michael onze gids worden opgehaald, voor een bezoek aan het E Ling Park in de stad.
Omdat we eens niet wilden winkelen hebben we een vanochtend een wandeling gemaakt door een oude arbeiderswijk een kwartiertje lopen van het hotel.
Ik heb geen foto's van ons beide erop, want ik kon geen geschikt persoon vinden die ook het toestel niet zou meenemen.
China is een land van contrasten, dat was hier zeker te zien, vuil en verval voerde hier de boventoon, en de sloop van de wijk was in volle gang om ruimte te maken voor nieuwbouw.
Gisteren heeft Michael al gezegt dat de grondprijs enorm was gestegen.
De staat blijft eigenaar van de grond maar de woningen en kantoren kunnen door deze doorberekende prijs ook een hogere winst opleveren.
De foto's die ik heb gemaakt spreken eigenlijk voor zich, ik heb niet direct de mensen op de foto gezet, die waren er niet zo opgesteld, toch keken ze van mijn aanwezigheid enigzins op.
Morgen zal ik zeker foto's van Wu Ming plaatsen, en misschien van mijzelf als ik wat slaap krijg en mijn dagcreme mijn gezicht weer in plooi kan krijgen.
Groetjes en tot morgen, Wu Ming en Paul

  • 05 Januari 2011 - 14:45

    De Cupidootjes:

    Michael weet niet wat hem te wachten staat morgen, veel foto's maken van het tweetal! En ach, als de dagcreme niet werkt, als je haar dan maar goed zit he Paul, haha. Taft gel zeker??? Nou ik ben benieuwd wat we morgen kunnen verwachten aan foto's en leuke verhalen. Je schrijft in ieder geval met veel humor. Erg leuk. Geniet van je jongste spruit.
    Groet, Bas Colette Zhi en Kai Cupido

  • 05 Januari 2011 - 14:58

    Sabrina:

    Ik zit hier met een glimlach achter de pc. Erg grappig om je berichtjes te lezen. Ik wens je een mooie dag toe morgen.

    Groetjes Sabrina
    Mama van Shi-Yan en Q

  • 05 Januari 2011 - 19:22

    Betina:

    hey wat leuk om foto's van de omgeving te zien, nu heb ik er echt een beeld bij na ons gesprek van vamorgen. Had toch een heel ander beeld van daar.....wat een gebouwen en wolkenkrabbers zeg.....
    Ben heel benieuwd of je dagcreme gaat helpen morgen, succes er mee!!
    Veel plezier morgen, ben benieuwd naar je verhaal en foto's.
    Geniet maar lekker van je zoon en vergeet niet de stiften op te ruimen, hihihi.....

    Liefs Betina, Gosse, Laura, Emma en Anna

  • 06 Januari 2011 - 06:38

    Monique:

    Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon en broertje, Geniet er lekker vab.

    Monique, Jos, Yun Bei en Yan Yi
    Jullie ex-reisgenoten van 2002

  • 06 Januari 2011 - 07:54

    Petra:

    Allereerst, Paul, gefeliciteerd met je stoere zoon. Heerlijk om je verhalen te lezen. Je schrijft met zoveel humor, geweldig.
    Als die dagcrème helpt, wil ik graag het merk. Heb ook nog wel eens last van plooien :-)

    Groetjes Petra
    Moeder van drie meisjes uit China en lid van de Rode Draad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Beste vrienden, zoals jullie weten hebben we sinds kort een zoon erbij uit China. Zaterdag 1 januari vertrek ik om 21.30 u. richting Beijing China, om onze zoon te halen. Aangezien ik deze keer alleen reis, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in China, en zou het leuk vinden om wat aanspraak te krijgen van jullie.

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 144753

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 19 Januari 2011

Mijn reis naar Wu Ming

Landen bezocht: