Een regenachtige donderdag - Reisverslag uit Chongqing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu Een regenachtige donderdag - Reisverslag uit Chongqing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu

Een regenachtige donderdag

Door: paulweggeman

Blijf op de hoogte en volg Paul

06 Januari 2011 | China, Chongqing

Hallo vrienden,

wat zo'n mooie dag had kunnen zijn is door de fantastische ligging van Chongqing tussen de bergen helaas niet zo uitgekomen.
We hadden een uitstapje naar het Eling park gepland, waar je een werkelijk schitterende uitzicht over de stad hebt, behalve deze week.....
De wolken, regen en mist hangen al de hele week boven de stad, waardoor de mooie skyline van de stad niet mooi tot zijn recht komt.
We zijn daarom maar naar de samenloop van de rivieren Yangtze en Jialong gegaan, wat bij mooi weer absoluut geweldig moet zijn geweest.
Het positieve was wel dat ik samen met Wu Ming op de foto kwam, wat voor mij dan ook zeker de hilight van de dag is geworden.
De foto's van de twee verzopen katjes heb ik bijgesloten. Micheal heeft daarna nog met ons gegeten, en waar bleek dat Wu Ming uitstekend met chop-sticks kan eten, en geweldige moppen kan tappen in het Chinees, waar hij dan zelf het hardst om kan lachen.
Wu Ming hangt de hele dag de pias uit om maar zoveel mogelijk aandacht van mij te krijgen, zeker tijdens het Skypen met de dames thuis is het een guitig mannetje, die als een raket door de hotelkamer heen rent.
Over hotelkamer gesproken, bij thuiskomst met de trip van Michael was het toilet op de 21e verdieping, overgelopen met het afvoerwater van de andere 18 verdiepingen daarboven.
Ook bij het Amerikaanse adoptie echtpaar uit Idaho stond de drap enkelhoog in de badkamer.
Het hotel heeft direct een super kamer geregeld op de 33e verdieping voor de beide gezinnen. Nog veel luxer dan de vorige.
Het is nu 23.00u. Wu Ming ligt heerlijk te ronken in zijn bed met zijn Xi Jangjang geitje, moe van zijn ervaringen van vandaag.
Morgen krijgt hij zijn paspoort en de laatste documenten, zaterdagmorgen vliegen we beide terug naar Beijing, om de procedure daar verder af te ronden, ben dan wel bij dat ik een paar dagen daarna weer de rest van de groep tref, kan ik even de kinderen van de anderen bewonderen, en heeft Wu Ming nog meer kandidaten waar hij tegenaan kan kletsen.
Michael komt ons morgen pas aan het eind van de ochtend ophalen dus ik hoop dat Wu Ming een beetje uitslaapt.
Groetjes Wu Ming en Paul

  • 06 Januari 2011 - 15:37

    Mei-Yi En Sue-Lin:

    Hallo lieve papa en Wu Ming, wat staan jullie leuk op de foto samen, en wat ben jij lief als je slaapt!
    Wu Ming: wat kan jij goed met stokjes eten, dat kunnen wij niet zo goed hoor! Wij kunnen niet meer wachten tot jij en papa terug komen, en we gaan morgen weer met jou en papa Skypen hoor! En Wu Ming: niet meer met potlloden op de muur van het Hotel schrijven hoor, ha, ha! Heel veel kusjes van je zusjes, Mei-Yi en Sue-Lin Weggeman

  • 06 Januari 2011 - 16:36

    Betina:

    wat een leuke foto's weer Paul! Zo te zien heeft je dag creme goed z'n werk gedaan ;)
    En Wu Ming, nou Jeannet kan me helemaal voorstellen dat je verliefd bent, wat een lief moppie!! En die ogen!!! Echt een kleine boef!!!
    Supers om zo steeds meer van de omgeving te zien, zo reizen we een beetje mee!!
    Ik wou dat ik dat kon met stokjes eten, maar dat is niet voor mij weggelegd, daar heb ik geen geduld voor en zo is mijn eten snel koud ;)
    En jij straalt ook Paul, je kunt zien dat je trots bent op je zoon!!
    Geniet lekker van elkaar!!

    Liefs van Betina, Gosse, Laura, Emma en Anna uit een regenachtige Almere

  • 06 Januari 2011 - 18:03

    Bea:

    Mooi ventje hoor! Lekker ontdeugende toet zoals dat hoort bij kleine 3-jarige jongetjes. Straks lekker genieten van 2 meiden en een manneke. Erg leuk en lekker druk.

    Bea, Peter, Yan Ni, Cai en Xiao Yan (SN-lijst)

  • 06 Januari 2011 - 18:13

    De Cupidootjes:

    Ik moet zeggen; Michael heeft goed zijn best gedaan. Prachtige foto's hebben jullie geplaatst. Wat een heerlijk klein kereltje hebben jullie erbij. En het trainingsjasje past heel goed he Jeannet. Komt mij zeer bekend voor. Dagcreme heeft ook goed geholpen zie ik. En nu niet naast je schoenen gaan lopen he Paul.
    Geniet samen! Maar zo te zien aan de foto's doen jullie dat volop.
    Jeannet, Wu Ming heeft wel een hoog knuffelgehalte. Houdt je het nog een beetje vol op afstand?
    Groet, Bas Colette Zhi en Kai

  • 07 Januari 2011 - 07:28

    Dick En Hinke:

    Wat een prachtige zoon hebben jullie gekregen. Het is genieten om het verslag te lezen eke morgen.

    Groetjes,
    Hinke en Dick, Senna en Stijn
    www.brusjevoorsenna.waarbenjij.nu

  • 07 Januari 2011 - 09:14

    Ria:

    Vraag niet hoe ik aan je website ben gekomen dat hoor je wel als je weer in nederland bent. Fijn dat de vlucht goed gegaan is en je het goed met Wu Ming kunt vinden. Ja, het is een boef dat kun je zo wel zien. Wat zal hij straks door de dames verwend worden. Het is hier ook somber "regenachtig" weer de sneeuw is verdwenen. Ik las dat je zaterdag weer terug komt een goede vlucht naar huis terug. Je bent nog fijn een tijdje vrij en zodat jullie allemaal aan Wu Ming kunnen wennen. En natuurlijk geldr dat ook voor Wu Ming. Genieten jullie er maar van.
    groetjes Ria

  • 07 Januari 2011 - 12:20

    Machteld:

    Hoi daar!,

    Wat een leuke foto's in de mist. Er is in elk geval goed te zien dat Wu Ming er guitig uitziet en dat Pauls creme ook goed helpt:)
    Knap van de zussen en mama om niet meteen het eerste vliegtuig naar China te pakken, gelukkig is er dus skype:)

    groetjes
    Machteld

  • 07 Januari 2011 - 12:20

    Machteld:

    Hoi daar!,

    Wat een leuke foto's in de mist. Er is in elk geval goed te zien dat Wu Ming er guitig uitziet en dat Pauls creme ook goed helpt:)
    Knap van de zussen en mama om niet meteen het eerste vliegtuig naar China te pakken, gelukkig is er dus skype:)

    groetjes
    Machteld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Beste vrienden, zoals jullie weten hebben we sinds kort een zoon erbij uit China. Zaterdag 1 januari vertrek ik om 21.30 u. richting Beijing China, om onze zoon te halen. Aangezien ik deze keer alleen reis, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in China, en zou het leuk vinden om wat aanspraak te krijgen van jullie.

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 144749

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 19 Januari 2011

Mijn reis naar Wu Ming

Landen bezocht: