De laatste dag in Chongqing - Reisverslag uit Chongqing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu De laatste dag in Chongqing - Reisverslag uit Chongqing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Chongqing

Door: paulweggeman

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Januari 2011 | China, Chongqing

Hallo allemaal,

het is nu 22.45 u. en de storm (Wu Ming)is net uitgeraast. Waarschijnlijk is hij onrustig omdat het vandaag de laatste dag voor ons hier is, morgenmiddag vliegen we met de CA 4141 om 14.00 u.terug naar Beijing.
We hebben vandaag het paspoort van Wu Ming gekregen en verder de benodigde documenten om de procedure in Beijing verder af te ronden.
Eerst heb ik voor de zekerheid nog een setje pasfoto's van onze spruit laten maken, gewoon op straat en ze zijn werkelijk fantastisch geworden.
Met nadruk op straat, want in tegenstelling tot de rest van de week was het vandaag schitterend weer, net weer iets voor mij.
Ik heb vandaag van de gelegenheid gebruik gemaakt om een winterjas te kopen (die van mij ligt nog in Zuidhorn, vergeten), en de hele dag is Wu Ming wakker, maar als ik hem in de buggy parkeer en ga lopen, valt meneer als een blok in slaap, vandaag dat hij het 's avonds zo lang volhoud, dit project pakt Jeannet thuis wel op.
We hebben ons vandaag ook eens lekker op Mc.Donalds getrakteerd, iets waar ik anders zeker niet warm voor loop, maar na 7 dagen chinees eten wil een mens ook wel weer eens wat anders, en Mc.Donalds is naast KFC het enige alternatief, dus een keuze uit twee kwaden. Vanavond vast de koffers gepakt zodat ik morgenvroeg geen stres heb, Michael haalt ons om half twaalf op, en dan slapen we morgen in het Comfort Suite Hotel in Beijing, dat is op een steenworp van het Birdsnest, het Olympisch Stadion.
Geniet nog even van een aantal kiekjes welke ik heb bijgevoegd, en voor straks slaap lekker en gezond weer op.

Groetjes van Wu Ming en Paul

  • 07 Januari 2011 - 15:10

    Petra:

    Mooi verhaal weer, Paul.
    Goede reis naar Beijing.

    Petra
    Moeder van drie meisjes uit China

  • 07 Januari 2011 - 16:27

    Willes:

    Allereerst van harte met de kleine man. Zo te lezen gaat het al heel goed met hem. Voor de meiden en Jeannet
    soms vast heel moeilijk om zo ver weg te zijn.

    Ik moest vandaag toch wel lachen. Onze dochter Yuna van 5 zegt: Mist hij ook een armpje, net als Qing??
    Toen ben ik eens goed naar de foto's gaan kijken. Ja, met een kind die zelf een armpje mist, valt het gewoon niet meer op. Ik heb dus vooral naar het gezicht van jullie knappe zoon zitten kijken. ;-)
    Leuk om de verslagen te lezen en toch wel bijzonder om een papa met zoon zo te volgen. Op de lijst lees je vooral verhalen van vrouwen. Ga zo dooor en alvast een goede reis naar Beijing.

    Willes,
    mama van Elin, Yuna & Qing
    www.overdemuur.nl

  • 07 Januari 2011 - 18:45

    De Cupidootjes:

    Heb jij weer; wordt het net mooi weer en moet je de geboortegrond van je zoon weer gaan verlaten. Maar je zult vast wel verlangen naar Beijing en de gezelligheid van de reisgroep! Ik ben ook geen Mac fan maar wij hebben ook een aantal keer gezondigd en ik vond het nog lekker ook. Vooral de sundae ijsjes. Die haalden we atlijd om de hoek van het Comfort Suites hotel bij de Mac en aten we heerlijk op onze kamer op de 22e verdieping op. Heerlijk waren ze. Wat rot he dat die Mac straks om de hoek bij je zit. Zul je vast nog wel eens gebruik van maken. Ook de roasted duck aan de overkant van het hotel is goed en goedkoop. En je kunt er ook afhalen. Met handen en voetenwerk snappen ze het op een gegeven moment wel dat je wat wilt meenemen ipv daar opeten. Je krijgt afgesloten bakjes mee met stokjes. Bestek kun je bij de bar van het hotel wel krijgen. Goede vlucht voor morgen!
    Groet, Colette

  • 07 Januari 2011 - 20:10

    Betina:

    Leuk om weer wat van de omgeving te zien...je hebt niet zo'n mooi uitzicht, pfff....wat is er daar veel op elkaar gebouwd, niks voor mij....ik wil wel wat groen om me heen....kan me voorstellen dat je het daar een beetje saai vindt.....
    Morgen weer terug naar Beijing, naar het bekende!
    Gelijk heb je hoor om naar de mac te gaan, ik heb net verhalen van Jeannet gehoord, nou ik zou echt niks door m'n keel krijgen, wel goed voor m'n lijn ;)
    Wat een leuke foto's van Wu Ming, wat een stralend ventje, echt genieten!!
    Paul en Wu Ming een goede reis morgen naar Beijing en tot horens ;)

    Liefs van Betina, Gosse, Laura, Emma en Anna

  • 07 Januari 2011 - 23:41

    Debby:

    Een heerlijk gevoel, dat paspoortje in je handen, of niet ;-)
    Enne, Paul... naast het Comfort Suites Hotel zit een: Mc. Donalds, hahaha! En dat is idd erg smakelijk als je al de hele week chinees eet! Trouwens, naast één van de ingangen van de zijden markt zit een (kleine) pizzaria. Er zit veel kaas er op, maar ze zijn lekker! En in het hotel zelf hebben ze goede pasta's.
    Een hele goede ries naar Beijing!

  • 08 Januari 2011 - 11:11

    Monique:

    super om mee te kunnen lezen hoe het gaat.
    Geniet er lekker van en nu heel langzaam aftellen om naar huis te gaan.
    Monique, Jos, Yun Bei en Yan Yi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Beste vrienden, zoals jullie weten hebben we sinds kort een zoon erbij uit China. Zaterdag 1 januari vertrek ik om 21.30 u. richting Beijing China, om onze zoon te halen. Aangezien ik deze keer alleen reis, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in China, en zou het leuk vinden om wat aanspraak te krijgen van jullie.

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 144748

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 19 Januari 2011

Mijn reis naar Wu Ming

Landen bezocht: