Dag twee in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu Dag twee in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Paul Weggeman - WaarBenJij.nu

Dag twee in Beijing

Door: paulweggeman

Blijf op de hoogte en volg Paul

10 Januari 2011 | China, Beijing

Hallo allemaal,

allereerst wil ik iedereen bedanken dat dit reisjournaal met zoveel plezier wordt gelezen, en voor de vele reacties met bruikbare informatie die ik terplekke kan gebruiken.
Ik heb voor ons beide vandaag een rustdag ingelast, om zo even te kunnen bijtanken.
De sporen van de reis kan ik helaas niet meer camoufleren met mijn geweldige dagcreme en mijn altijd betrouwbare Tafft gel.
Ik moet mij hierin gewoon gewonnen geven, maar het heeft een super positieve uitwerking op hechting van Wu Ming en mij.
Het leuke was dat vandaag Kai de zoon van Wendy en Andy 2 jaar geworden is. We hebben voor Kai twee leuke boekjes gekocht waarin de Chinese teks wordt ondertiteld in het Engels. De verjaardag was erg leuk en LUIT, omdat de kinderen helemaal los gingen. Wu Ming is bij terugkomst op onze kamer gelijk in slaap gevallen iets wat anders nooit gebeurd zou zijn, kan ik mooi even mijn reisverslag typen.
Ik wens hierbij de familie Steffelaar veel succes met het opruimen van hun kamer.
Ik zal nu zo eerst even met de meiden in Nederland gaan Skypen, want die hebben hun broertje al weer 24 uur niet gezien, ben reuze benieuwd of ze mij ook even willen spreken.
Vanavond ga ik even Mc.Donalds voor ons ophalen, lekker makkelijk want die zit prackties in house, en de rest van de avond ga ik lekker aan Wu'tje besteden.

Vrienden, liefs en groetjes vaan Wu Ming en Paul

  • 10 Januari 2011 - 12:51

    Jeannet Weggeman:

    Hallo Lieve Wu Ming, wat kan jij mooie zingen zeg!!!!! Wel een kwartier lang heb je prachtige Chinese liedjes voor mama en je zusjes gezongen, zo luidt dat je er schor van werd en ging hoesten en papa je snel water moest geven, ha, ha! Ik hoop dat papa morgen snel een buggy voor je vind, want dan wordt je ook niet zo snel moe. Nou lieverd, slaap lekker en tot morgen!
    Liefs, en xxxxjes, Mama, Sue-Lin & MeiYi (en papa; helemaal gelijk dat je vandaag een rustdag hebt ingelast, kan de creme zijn werk ook weer doen!)

  • 10 Januari 2011 - 13:00

    Colette Cupido:

    Heerlijk om je verslagen te lezen Paul. Jammer dat de dagcreme en gel een off-day hebben maar gelukkig heb jij die niet. Heerlijk taartje op en die heeft Wu Ming zich vast goed doen smaken. Fijn he om weer even wat kontakt met de groep te hebben. En je valt meteen met je neus in de boter, uh ik bedoel taart. En jullie hebben gezellig aan de overkant gegeten gisteren zie ik wel. Vonden wij ook prima smaken daar. Afhalen kan daar ook he als je de MAC een keertje zat bent. Succes met het kopen van je buggy. Heb je het warenhuis achter het hotel al geprobeerd? Langs de Mac lopen en met de bocht mee naar rechts en daar zit een grote shopping mall.
    Groet, Colette

  • 10 Januari 2011 - 13:42

    Agnes:

    Het is inderdaad erg leuk om jullie reis te volgend! Leuk om te lezen en de foto's te bekijken!

    Geniet nog even van Beijing en elkaar!

    Groetjes, Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan (www.agarto.web-log.nl)

  • 10 Januari 2011 - 14:05

    Bianca (SN-lijst):

    Hoi Paul,
    Het blijft leuk om te lezen over de bijzondere dagen met je zoon. Nu weer lekker in Beijing en is het aftellen geblazen. Straks weer lekker de meiden in je armen sluiten. Het gezin weer compleet. Er zijn naast de shopping mall op de hoek ook nog twee verderop. Als je met de rug naar de ingang van het hotel staat ga je naar rechts en loop je alsmaar rechtdoor, na de derde keer oversteken zit er een V&D-achtig warenhuis aan de rechterkant. Als je dan terugloopt via de overkant van de straat is er ook nog een grote overdekte warenmarkt aan je rechterhand.
    Groetjes,
    Bianca

  • 10 Januari 2011 - 16:05

    Nathalie :

    Hoi Paul en Jeannet,
    Ook ik lees natuurlijk iedere dag nog even in je weblog. Wat is jullie Chongqing manneke een leuk ventje zeg. Wat een mooi gezichtje heeft hij, je smelt toch van zo'n koppie. Die kan volgens mij wel een potje breken straks. Volgens mij gaat het hartstikke goed daar met die twee heren in China. Bijzonder hoor om deze twee weken echt alleen vader en zoon te zijn. Welke kersverse papa kan dit nu zeggen? Geniet nog van de komende dagen. Ik geniet op afstand met jullie mee. En voor Jeannet; nog even doorbijten meid en dan staan je twee kanjers weer op Schiphol. Dan kan het avontuur voor jullie samen beginnen. Het gaat vast goedkomen.
    Lieve groet,
    Nathalie (SN lijst en moeder van twee prachtige Chongqing meiden en een prachtzoon uit Jiangsu)

  • 10 Januari 2011 - 16:07

    Nathalie :

    Oh ja, nog een grappig puntje van deze weblog. Als je een reactie intypt zie je naast dit hokje advertenties staan. En wat is de eerste advertentie..........anti wallencreme. Dus misschien nog een tipje Paul (LOL).
    Groet, Nathalie

  • 10 Januari 2011 - 16:17

    Richard :

    Hoi Paul en Wu Ming en natuurlijk het thuis front,

    Petje af hoor wat je doe en ja cremmetjes helpen, maar niet tegen de moeheid. Wat een hulp heb je trouwens met de buggy echt een onvergetelijke foto.

    Gr Richard, Simone en Jin

  • 10 Januari 2011 - 17:44

    Betina:

    gelijk heb hoor om een rust dagje te houden, voor jullie beide even lekker!!! Hopenlijk hebben jullie wat bij kunnen tanken!
    Vond het leuk om jullie even te zien en even gezellig babbelen. Hopenlijk vinden jullie morgen een buggy, zo kun je meer je gang gaan want steeds tillen is echt geen optie!
    Dus het feestje was geslaagd!! Leuk en wat een gezellige drukte voor de kids, geen wonder dat hij in slaap was gevallen, hihihi....
    Ik hoop dat jullie nog een gezellige avond hebben gehad!
    Nou tot horens!!

    Liefs Betina, Gosse, Laura, Emma en Anna

  • 10 Januari 2011 - 18:34

    Sabrina Wassens:

    Hallo Paul

    Ik vind het zo ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Het gaat je echt supergoed af in het verre China. Wu Ming heeft echte straaloogjes waar de onduegd in staat. Heerlijk om te zien.

    Groetjes Sabrina
    mama van Shi-Yan en Q(nog in China)

  • 10 Januari 2011 - 19:55

    Petra:

    Hoi Paul, wat een heerlijk mannetje is Wu Ming, ik lees elke dag je verslag en geniet van je foto's. Nog een paar daagjes en dan kunnen ze grote zussen eindelijk hun broertje in levende lijve begroeten, maar wat geweldig dat er tegenwoordig Skype is zodat jullie al veel contact hebben met het thuisfront. Geniet nog even als mannen!!! onder elkaar.
    groetjes Petra, mama van Linouk en Yara

  • 11 Januari 2011 - 10:08

    Rene Jongman:

    Hallo Paul en de rest van de famillie, geweldig kereltje hoor ,krijgen jullie je handen aan vol hahaha de ondeugd straalt ervan af..... Ik blijf je wel volgen, geniet ervan en ik spreek je als je weer terug bent in nederland...heel veel geluk en heel veel gezondheid voor jullie allemaal , moest ik even zeggen van desiree( ook ik heb thuis niets te zeggen hihihihi)

  • 11 Januari 2011 - 15:47

    Ria:

    Het is leuk om je verhaal te lezen en ook fijn om te lezen dat je geniet van je nieuwe zoon. Het is ook voor je familie leuk om te zien waar je bent en wat je doet.
    Groetjes Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Beste vrienden, zoals jullie weten hebben we sinds kort een zoon erbij uit China. Zaterdag 1 januari vertrek ik om 21.30 u. richting Beijing China, om onze zoon te halen. Aangezien ik deze keer alleen reis, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in China, en zou het leuk vinden om wat aanspraak te krijgen van jullie.

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 144756

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 19 Januari 2011

Mijn reis naar Wu Ming

Landen bezocht: